|
Litteratur - Atuakkat - Literature - LiteraturangabeErik Torm: Demokratisk og fleksibel skoleArtikel i Pædagogisk Orientering, september 2009 Link til artiklen Erik Torm: Nationalisering og internationalisering - to sider af samme sag Artikel i Sermitsiaq nr. 28, 2009, s. 39 Link til artiklen Næstved Fri Skole: Frie børn lærer bedst Bogen om Næstved Fri Skole i 10 år med forord af professor Steen Hildebrandt, Eget Forlag 2008 www.naestved-fri-skole.dk Per Fibæk Laursen: Fleksibel skole Er læringsaftaler og monitorering fremtiden i danske skoler Gyldendals Lærerbibliotek, 2007 Erik Torm: Skolen uden skema – fleksibel planlægning af skoledagen, Dafolo Forlag, 2.udg., 1999. www.dafolo.dk/ Hanna A Hansen og Erik Torm: Atuarfik eqaatsumik aaqqissigaq – Fleksibel skole, Eget forlag, 2005 Link til hæftet Lise Tingleff Nielsen og Mette Løvbjerg: Fleksibel planlægning, Forlaget CVU København og Nordsjælland, KLEO, 2002, Finn Held m.fl. (red.): Introduktion til undervisning, Kap.1: Skolen som pædagogisk arkitektur (v/E.Torm), Frydenlund 2003 www.frydenlund.dk/ Link til: Periutsit atortussiallu – Link til: Metoder og Værktøjer Atuarfitsialak, Inerisaavik 2003 www.inerisaavik.gl Atuartup imminut nalilersornera/naliliiffiginera Elevernes egen vurdering/evaluering,Inerisaavik 2005 Erik Wallin: Fremtidens skole. Skole 2000 – et helhedssyn på pædagogik og fysisk miljø, Gyldendal Carpe, 2001 Fleksibel tilrettelæggelse af skoleåret og lærernes arbejde et inspirationsmateriale,UVM, KL og DLF, 1999 (Fokuspunkt 2). www.uvm.dk/ Faglig og pædagogisk udvikling med lærerteamet som omdrejningspunkt, UVM, KL og DLF 1999 (Fokuspunkt 3) Elementer i undervisningens tilrettelæggelse et inspirationsmateriale,UVM, KL og DLF, 1999 (Fokuspunkt 2) Teamsamarbejde et inspirationsmateriale,UVM, KL og DLF, 2000 (Fokuspunkt 2) |
|